Реєстрація в українському посольстві в Німеччині в якості українця як іноземця має різні переваги. Зокрема, можна користуватися консульськими послугами центру обслуговування населення без необхідності в’їзду в Україну. Крім того, це є передумовою для виходу з громадянства, якщо особа планує отримати німецьке громадянство. Для цього потрібно знятися з реєстраційного обліку в Україні. Нижче описані необхідні кроки.
A. Консульська реєстрація в посольстві в якості українця як іноземця
Для подання заяви про внесення запису «На постійне місце проживання» повинні бути виконані наступні умови та пред’явлені такі документи:
- Заповнену заяву
- Довідка з місця роботи
- Діючий закордонний паспорт
- 5 шт. фото на паспорт
- Свідоцтво про народження
- Нотаріально завірені заяви від батьків і чоловіка/дружини, які залишаються в Україні, з дозволом на постійне місце проживання за кордоном та з підтвердженням про відсутність невиконаних зобов’язань. Якщо таких людей немає, необхідно відповідне підтвердження (рішення суду, свідоцтва про смерть, заяви про зникнення особи безвісти тощо).
- Якщо в Україні залишаються неповнолітні діти, необхідно нотаріальну заяву від іншого з батьків про відсутність невиконаних зобов’язань і відкритих аліментних обов’язків (рішення суду, свідоцтва про смерть, заяви про зникнення особи безвісти тощо).
- Свідоцтва про народження неповнолітніх дітей.
- При наявності трудового стажу протягом останніх 10 років необхідно підтвердження від роботодавця про відсутність будь-яких невиконаних зобов’язань.
- Нотаріальна копія трудової книжки з усіма записами.
- Нотаріальна заява від дітей у віці 14-18 років про згоду переїзду на постійне місце проживання за кордон (можна надати в посольстві).
- Відмітка української міграційної служби про виїзд з України на постійне місце проживання за кордоном.
- Квитанція про сплату консульського збору.
- Конверти з маркою 2 шт.
Запис про постійне місце проживання за кордоном робить посольство при виконанні необхідних умов і наявності документів. Підтвердження про виїзд з України на постійне місце проживання за кордоном видає державна міграційна служба України. Для цього в службу здається внутрішній паспорт. Згідно сайту українського посольства це можна зробити у посольстві в тому числі. Згідно даних посольства це можна зробити у посольстві паралельно зі зняттям з реєстраційного обліку за місцем постійного проживання. Тривалість розгляду документів займає за різними даними 6 місяців.
B. Запис, що підтверджує виїзд з України на постійне місце проживання за кордон
Реєстрація в посольстві – як описано вище – можлива тільки при наявності підтвердження про виїзд з України на постійне місце проживання за кордон. Підтвердження про виїзд з України на постійне місце проживання за кордоном видає державна міграційна служба України. Для цього в службу здається внутрішній паспорт.
Необхідні кроки і документи:
- для 3 осіб: довіреність (можна скласти в Україні чи в Німеччині з апостилем)
- внутрішній паспорт в оригіналі
- закордонний паспорт в оригіналі
- свідоцтво про народження
- свідоцтво про укладення шлюбу (при необхідності, з апостилем)
- 6 фото 3,5х4,5
- копія внутрішніх паспортів батьків
- дозвіл на виїзд від батьків
- копія закордонного паспорта чоловіка
- при необхідності, копії закордонних паспортів дітей
- вид на проживання
- свідоцтва про народження дітей (при необхідності, з апостилем)
Залежно від біографії та особистих життєвих обставин можуть бути витребувані додаткові документи. В кінці необхідно здати внутрішній паспорт, міграційну службу, одержати підтвердження про виїзд на постійне місце проживання, а також отримати відповідний штамп у паспорті.
Згідно з інформацією посольства це можна зробити разом зі зняттям з реєстраційного обліку за місцем постійного проживання. За різними даними процес розгляду документів становить 6 місяців.
До цього часу в нашій практиці не було випадків фактичного зняття з реєстраційного обліку через посольство. Тому рекомендуємо провести цю процедуру в Україні у державній міграційній службі і здати там внутрішній паспорт.
Тобто отримати підтвердження про зняття з реєстрації в Україні не через посольство, а безпосередньо в міграційній службі в Україні. У цих питаннях ми охоче допоможемо Вам як юридично, так і організаційно, а оформлення довіреності істотно убыстрит процес.
Вся процедура до моменту успішної реєстрації в посольстві та зняття з реєстрації в Україні, як правило, триває близько 1 року. Ми можемо врегулювати цю процедуру за 1-3 місяці.